|
Mic tratat de tragedie ineptavezi toate articolele de Adrian Prioteasa
16 dec 2010 la 02:36
6 comentarii 363 vizualizari.
|
Nu cred ca ne-a invins frica la Napoli. Nici Cannavaro cel mic si rau si nici Hamsik, cel cu freza de sioux. Stiti formularea aia stupida pe care o repeta fotbalsitii sau antrenorii nostri pana curge rumegusul dintre frazele de lemn? “A invins echipa care si-a dorit mai mult victoria.” Cam asta a fost. Alde Cavani stiu una si buna. Daca rezolva treaba pana in ultimul minut de joc e bine ! Daca nu, tot o rezolva ei cumva pana la urma, dar in prelungiri. Lacatus a pregatit bine meciul normal , dar iar nu si-a facut tema pentru partea esentiala a intalnirii. Finalul plus prelungirile. Napoli din asta respira: increderea in faptul ca pana la urma reusesc. Iar oxigenul pentru prelungiri si l-au imbuteliat cu grija tot timpul meciului. Li-l livrau ai nostri din plin! Un aut inatrziat, o degajare precedata de trasul ciorapilor, un falut ici, o simulare colo. Din asta se hraneste doar toata liga lu’ Mitica. Dragomir, nu Cardoso! Mitica, italo-suedezul de culoare cu tata roman ,a avut bafta sa se apuce de fotbal in alta lume. Aia in care te duci pe poarta spargand ziduri, nu asteptand sa ticaie ceasul si sa o scape portarul advers printre picioare. Cred ca amanuntul asta cu minutele ‘salvate “ de ai nostri in timpul meciului si adunate razbunator in prelungiri nu-l iau deloc in serios antrenorii nostri si cu atat mai putin Lacatus. Steaua mai trecuse si la Bucuresti prin iadul celor opt minute de prelungire. Cele in care Napoli trimisese toata herghelia ‘cavaleriei rusticana” peste iobagii eliberati temporar de la munca gliei , doar cat sa incerce sa opresca navalirea . Fara sa reusesca cu tot raul si ramul de partea lor. Cand o patesti o data te intrebi de ce atata ghinion?! Cand o patesti a doua oara, dupa acelasi scenariu si dupa ce toata lumea stie povestea finalurilor de meci ale lui Napoli , realizezi ca e vorba despre altceva. Mai ales ca jucatorii Stelei au strans minute bune in timpul meciului ca sa le hranim caii cu jaratec pentru sfarsitul de meci. Singura problema e ca nu vom invata nimic din aceasta lectie. Pentru ca am mai studiat –o degeaba de zeci de ori. Si atunci raspunsul la intrebarea nerostita este ca am pierdut din prostia de a nu intelege ca, tragand de timp, nu facem decat sa ne alimentam slabiciunea de a nu fi in stare sa ducem finalurile in picioare.Si pana la urma cu o singura victorie in grupa era aproape indecent sa invoci primavara .


Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
|
Ovidiu Blag 14 mai la 20:36
|
Sincer, după ce am (ați) văzut duminică deznodămîntul din Anglia, cu Manchester United și [ citeste mai departe ]
|
Constantin Dinu 14 mai la 15:11
|
Spre deosebire de alte ţări din est care au de multa vreme aşa ceva, la noi nu se impune [ citeste mai departe ]
|
Ovidiu Blag 14 mai la 09:00
|
Ieri am trecut prin Piața Păcii din Cluj și mi s-a părut că îl văd pe Dan Anca. Am tresărit, [ citeste mai departe ]
|
Cristian Munteanu 07 mai la 10:58
|
Nimic mai curativ decât punerea la îndoială a noilor şi vechilor valori fotbalistice. E modul [ citeste mai departe ]
|
Alex Buturugeanu 04 mai la 22:41
|
Chelsea Londra a rămas ultima dintre marile echipe engleze cu o arenă învechită. Bătrânul [ citeste mai departe ]
|
Ovidiu Blag 29 apr la 08:17
|
Să pui observatori români la brigăzile străine care oficiază la meciurile din Liga 1 mi se [ citeste mai departe ]
|
Constantin Dinu 27 apr la 13:30
|
Dacă aş fi Cristi Borcea iar echipa mea de suflet m-ar afecta la inimă aş face tot ce-mi stă-n [ citeste mai departe ]
|
Viorel Dobran 23 apr la 09:30
|
Sportul olimpic ne oferă poveşti fabuloase, dar şi dovezi crase de ipocrizie în contrast cu [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 23 apr la 07:42
|
N-am ce face. Prima dată am văzut Realul lui Santillana (despre care aveam să aflu mult mai [ citeste mai departe ]
|
Viorel Dobran 20 apr la 01:04
|
La pauză, echipa şmecherilor din fotbal conduce detaşat echipa procurorilor. Băieţii aflaţi [ citeste mai departe ]
|
Bogdan Popovici 19 apr la 15:10
|
Intre 1958 si 1964 a fost membru al echipei de hochei pe gheata a Romaniei.
TVR. Citat [ citeste mai departe ]
|
Marius Gherghe 12 apr la 18:31
|
Chiajna este liderul Ligii I în 2012. Echipa peticită de Reghecampf cu niște anonimi eșuați în [ citeste mai departe ]
|
Alex Buturugeanu 03 apr la 02:37
|
Să afirmăm că televiziunea a schimbat radical jocul de fotbal nu mai este o noutate. Să ne [ citeste mai departe ]
|
Marius Gherghe 25 mar la 21:58
|
Cu spatele asigurat de Dinu Gheorghe, Răzvan Lucescu a făcut istorie pentru Rapid în Europa și a [ citeste mai departe ]
|
Bogdan Popovici 25 mar la 17:46
|
La pescarie. Acolo vei putea prinde fosfor. Fosforul nu e un peste. E un mineral. [ citeste mai departe ]
|
Alex Buturugeanu 22 mar la 12:44
|
Nemţilor nu le plac excesele, sunt riguroşi, calculaţi şi atenţi. Omoară pasiunea cu graţie [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 22 mar la 10:00
|
De câteva zile, clauza prin care televiziunile care transmit meciurile din campionatul autohton nu [ citeste mai departe ]
|
Adrian Fetecău 21 mar la 14:42
|
Din start vreau sa-i linistesc pe fanii lui Nadal ca nu ma voi referi, cum am facut-o de cateva ori, [ citeste mai departe ]
|
Sergiu Panaite azi la 19:43
|
Primul compromis recent a fost facut de Mircea Sandu. Sa ii inviti la tine "in casa" pe toti [ citeste mai departe ]
|
Marius Gherghe 14 mar la 21:46
|
Mircea Sandu a apărut în fața presei avându-l în dreapta sa pe Gheorghe Mustață, arestat în [ citeste mai departe ]
|
Bogdan Popovici 13 mar la 14:04
|
Intra un tip.
(Este doar o fictiune, dar cu multe confirmari de autenticitate, in presa din [ citeste mai departe ]
|
Bogdan Popovici 06 mar la 11:19
|
Citesc declaratiile domnului Dumitru Dragomir.
Imi vine tot mai greu sa mai citesc, tot asa cum [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 06 mar la 03:55
|
Absolut genial banerul afișat de suporterii dinamoviști la meciul dintre echipa lor favorită cu [ citeste mai departe ]
|
Adrian Fetecău 05 mar la 19:09
|
Scriu aceste randuri la o masuta din complexul de tenis "OCC" din celebrul oras marocan Casablanca. [ citeste mai departe ]
|
Alex Buturugeanu 05 mar la 16:35
|
Am vorbit de atâtea ori despre influenţa banilor în fenomenul sportiv încât un articol pe [ citeste mai departe ]
|
Ovidiu Blag 05 mar la 07:55
|
Eu chiar nu înțeleg acum, după ce știm că Mutu a consumat cocaină, frenezia cu care sîntem [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 04 mar la 13:55
|
”Bannerul nu era aprobat de organizator, conform normelor UEFA şi FRF”. Ei, uite, explicația [ citeste mai departe ]
|
Alex Buturugeanu 03 mar la 13:52
|
Luton Town joacă de trei ani în Conference National, liga a cincea engleză chiar dacă istoria de [ citeste mai departe ]
|
Ovidiu Blag 02 mar la 07:31
|
Cică după meciul cu Uruguay alde Bourceanu și compania nu au dorit să vorbească cu presa. [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 24 feb la 12:41
|
”Chemaţi organele să-mi pună cătuşele, să mă lege, dar să ştiţi că o să daţi [ citeste mai departe ]
| 1A doua parte ceauşescu a fost fan steaua inca din anul 1950. El şi-a dat seama ulterior ce uriaş potenţial în manipularea populaţiei o au microbiştii înrăiţi ai unei echipe de fotbal, încă de pe vremea... | ||
| 2Prima parte Domnu’ Dinu, nu chiar în miniatură! (precum o să vezi mai încolo în partea a doua.). Condescendenţa dumitale faţă de “greşelile” membrilor “familiei personale”, mă face să cred că sunteţi... | ||
| 3Shumi este favoritul meu. Adevarat ca au trecut anii peste el si ca a facut o greseala mare..... s-a retras cand era la apogeu si a facut bine dar a revenit si aici a gresit.... trebuia sa isi dea seama... | ||
| 4aveti dreptate;in fotbalul ROMANESC nu exista altii decat cei mai mari hoti si excroci.Persoanele cinstite si corecte sunt aruncate la gunoi;RUSINE.Cine-i borcea?becali?cum au avut legaturi cu fotbalul?mafia... | ||
| 5Eu m-am prins de mai multa vreme ca Borcea e capul mafiei pariurilor de la noi si am si pariat la meciul cu Chiajna ca se dau peste 4 goluri.... | ||
| 6Acestea sunt divagatii menite sa manipuleze romanul si sa-i abata atentia de la "blaturi". Urmaresc regulat capionatul italian si spaniol si am vazut greseli de arbitraj mult mai grosolane decit la noi.... | ||
|
Ovidiu Blag
355 citiri |
|
Constantin Dinu
182 citiri |
|
Cristian Munteanu
131 citiri |
|
Alex Buturugeanu
130 citiri |
|
Mihai Goţiu
92 citiri |
|
Viorel Dobran
89 citiri |
|
Adrian Fetecău
59 citiri |
|
Marius Gherghe
47 citiri |
|
Alex Enăşescu
29 citiri |
|
Mircea M. Ionescu
25 citiri |
|
Ovidiu Blag
2 postari |
|
Constantin Dinu
o postare |
|
Viorel Dobran
2101 citiri |
|
Marius Gherghe
1839 citiri |
|
Ovidiu Blag
1804 citiri |
|
Mihai Goţiu
1525 citiri |
|
Constantin Dinu
786 citiri |
|
Alex Buturugeanu
693 citiri |
|
Bogdan Popovici
564 citiri |
|
Adrian Fetecău
363 citiri |
|
Cristian Munteanu
255 citiri |
|
Ionel Lespuc
137 citiri |
|
Ovidiu Blag
3 postari |
|
Viorel Dobran
2 postari |
|
Constantin Dinu
2 postari |
|
Bogdan Popovici
o postare |
|
Mihai Goţiu
o postare |
|
Alex Buturugeanu
o postare |
|
Cristian Munteanu
o postare |
© 2010 sportvox.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Adriane intreb si eu asa ca prostu:
– Da Napoli cu cite victorii merge in primavara?
– Da Canavaro dece nu a vazut rosu ci a fost mustrat parinteste cind a faultat intentionat linga arbitru (riposta) la 0-0?
– Da faultul la Gardos dece nu s-a dat?
Sa acuzi o echipa romaneasca ca trage de timp pentru a se califica atunci cind joaca cu o echipa din Italia e
penibil. Pai italieni sint inventatori si maestri neintrecuti ai acestei tactici. Daca era 1-0 la pauza pentru ei cine crezi ca tragea de timp?
Napolii e clar echipa mai buna.
Cheia calificarii au avut-o insa fluierasii, atit la Bucuresti cit si la Napolii.
Romanasi care se gudura frumos, ca vezi doamne nu sintem buni de nimic, ca aia sint mai “berbanti” iar noi niste “mamaligari” imi provoaca mila.
2010-12-16 04:16:16 | Raporteaza
@Mitica
Napoli a avut tot o victorie, cea de aseara, si uite si tie ti se pare indecet ca s-au calificat:)
Care fault la Gardos? Accidentarea spui? Ala a fost greu de vazut.Dar tot aribtrajul e de vina???? Iar dam vina pe arbitri?!
Eu sustin aici altceva: tragand de timp pe parcursul meciului, nu am facut altceva decat sa lungim prelungirile-adica perioada lor de gratie. Noi degeaba avem parte de prelungiri , de timp sa atacam. Suntem deja resemnati sa o mai facem cand avem nevoie. Cand am facut-o , am fost gloriosi. Cu Anglia la mondialele din 98 si tot cu Anglia la europenele din 2000.Si parca la victoria din Portugalia a lui Piturca in preliminariile europenelor.
Daca am mila ta pentru ca m-ar bucura ca nu ne-am calificat, atunci gresesti profund. Am fost la fel de trist si enervat ca si tine. Numai ca nu am dat fuga sa injur arbitrii si conjuratiile mondiale. Am privit intai in interior.
2010-12-16 08:15:56 | Raporteaza
pe vremuri se inventase tactica aia specific romaneasca: “temporizare”. care tot un fel de tras de timp era, dar unul activ, plimband mingea de-a latul si folosind contraatacul. dar avea cine sa o practice, aveam fotbalisti adevarati. de cele mai multe ori functiona insa ne-am si furat-o de cateva ori.
stilul asta de fotbal batranesc este de mult depasit in europa si se pune accent pe verticalizare. dar pentru asta iti trebuie conditie fizica. ai nostrii, aseara, au capotat inca de la sfarsitul primei reprize au inceput sa gafaie. szekely saracul abia tragea de picioare, cand mergea, nu cand alerga. singurul care a miscat a fost bulgarul anghelov, culmea, vazut de gigi ca unul dintre vinovati. dar si lui i-sau terminat bateriile prin minutul 70. dar macar am vazut de ce: s-a luptat de la egal la egal cu italieni si a filtrat destul de bine toate mingile. restul? cu vreo doua exceptii, fotbalisti tot straini, pamant. si stau sa ma intreb: cand pierd toata noaptea la discoteca, dansand, oare nu li se pune splina si acolo?
2010-12-16 14:53:18 | Raporteaza
@jabelino
Nea Angelo, care a inventat (sau a preluat redaptand de la Economu) temporizarea era antrenor, dar Lacatus are statutul asta? Pai Anghelov a fost vazut cel mai bun de Gazetto dello sport si cel mai slab de Gigi si Mitica. Eu sunt de acord cu italineii si cu dvs. dar cine o conta oare mai mult pentru economia clubului Steaua? Nu cred ca discotecile sunt de vina neaprat pentru fotbalisti. Poate mai degraba materialul genetic , antrenorul si toata istoria lor de jucatori -pentru cei formati aici -sau “adapatarea” in cazul strainilor.
2010-12-16 16:16:26 | Raporteaza
@ mitica:
Draga d-le, cu asemenea privitori si comentatori in ale fotbalului am ajuns unde am ajuns (plus multe alte cauze). Nu cumva de cand sunt copii, jucatorii nostri sunt invatati sa triseze (sa cada in careu, sa simuleze, sa traga de timp, etc.)? Sigur ca nu sunt italienii campionii fair-play-ului (nici nu avem ce discuta), dar sa ne comportam mereu de parca am fi din provincie (sau de la capatul lumii) nu foloseste. Cu toate smecheriile lor – unele duse la extrem – italienii au fost campioni ai lumii! Noua cand ne vine randul (daca ne va veni vreodata)? Eu regret cel mai mult acea echipa a Italiei din 1978 (condusa de Enzo Brearzot, om care a fost un reformator al sistemului pt. acea vreme) care juca un fotbal adevarat. A juca “adevarat” nu aduce neaparat succesul, dar a nu juca mai mereu mai nimic, nu vad cum ar aduce ceva…
2010-12-17 17:06:56 | Raporteaza
Ce invoci tu tine de ATITUDINE, acea componenta esentiala care se modeleaza incepand din copilarie si se slefuieste pe tot parcursul vietii (e, daca vrei, acea mentalitate de invingator invocata ades in sport sau atitudinea civica din viata de zi cu zi). Mi-e teama ca noi invatam mereu numai “arta” compromisului, ceva ce tine de vechiul “capul plecat, sabia nu-l taie”. Evitam cu mare talent infruntarea cu adevarat barbateasca, mergem mereu in deplasari cu gandul sa inchidem jocul, apropo, de cand nu ai mai vazut o echipa romaneasca care sa etaleze un joc de atac pe teren strain? Ne place frica, o frica obsesiva atat fata de victorii, cat mai ales fata de infrangeri. Spunem ca e bine sa “stam la cutie”, sa nu suparam, sa nu deranjam, sa nu ne descoperim, sa nu ne expunem…si pana la urma evitam ceea ce inseamna de fapt viata si infruntarea in frumusetea lor…
2010-12-20 15:43:19 | Raporteaza